Wednesday, November 30, 2011

Tweedehands ladekastje pimpen

Bij de Xenos stond een prachtig ladekastje: het had vijf lades, die allemaal met een andere soort behang waren bekleed. Maar het kostte 79 euro, en de kwaliteit liet te wensen over. Als ik een lade opentrok, dan voelde het laatje goedkoop, en moeizaam.

Metalen ladekastje

Eenmaal thuis viel mijn oog op een eeuwenoud ladekastje dat ik ooit van mijn vader kreeg. In de loop van de tijd heeft het in diverse kinderkamers gestaan, waar het beplakt werd met diverse lelijke stickers. 'Maar,' bedacht ik: 'als ik nu eens al die stickers er afpulk en de individuele laadjes met plakplastic bekleedt, dan zou ik wel eens een prachtige lookalike kunnen hebben van het Xenos kastje!'

Stickers verwijderen met lampenolie

 Dus ging ik in de weer met lampenolie, om jaren van stickers te verwijderen. Daarna maakte ik het kastje grondig schoon met schoonmaakazijn, want ammoniak had ik niet meer in huis. En ik heb zelfs de greepjes er af geschroefd!

Bij de Praxis vond ik in de uitverkoopbak drie rollen plakplastic, van 2 euro per stuk. En thuis had ik nog een rolletje liggen dat ik ooit bij de Action kocht. Ik vond het een spannend klusje, want ik helemáál niet handig met dit soort dingen, maar het is warempel precies zo geworden als ik had gehoopt!

Het ladekastje is prachtig geworden, en komt in ons nieuwe huis onder de plank van Ikea (ad 12,50), die mijn bureau wordt. Zo hoef ik toch mijn bureaulades niet te missen, en het staat nog prachtig ook.

Hier na foto's!

No comments:

Post a Comment