Tuesday, May 7, 2013

Snufl: huur een stellingkast en verkoop je spulletjes

snufl amersfoortWat ontzettend jammer dat ik niet in Amersfoort woon, want daar hebben ze Snufl.

Snufl is een winkel waar je een stellingkast kunt huren, om je tweedehands spullen te verkopen. Een soort marktplaats eigenlijk, maar dan in de vorm van een echte winkel. Blijkbaar is dit concept in Finland al een succes, en de Finse Tia Hatakka die al 15 jaar in Nederland woont, hoorde er over van haar zus. Ze besloot het in Nederland op te zetten.

snufl

Jouw 'winkel', in Snufl

De goedkoopste stellingkast kost 15 euro (stelling met drie planken) per week, en de duurste 25 euro (stelling met 5 planken) per week. Je prijst zelf je spullen, richt je kast in, en dan kun je naar huis. De verkoop van je spullen wordt gedaan door Snufl. Na je verhuurperiode haal je de overgebleven spullen op, en krijg je de héle opbrengst. Dus niet alleen maar een percentage.

Hier naast zie je een foto van iemands 'winkel' in Snufl. Op snufl.nl zie je meer foto's en dat geeft een idee van wat je er kunt kopen, maar er staan geen prijzen bij.

Snufl zit ook op marktplaats

Een idee van de prijzen bij Snufl krijg je wel op marktplaats. Toen ik op zoek was naar informatie over Snufl, zag ik namelijk dat ze hun producten, of liever gezegd de producten van de huurders van hun stellingkasten, ook op marktplaats aanbieden. Over het geheel genomen vond ik de prijzen vrij hoog… Dat vind ik dan weer jammer. Dit is de link van snufl op marktplaats.

Ik vind het een erg leuk idee, en ik hoop dat dit tweedehands winkel concept snel naar de Achterhoek komt!

Meer informatie?

Surf dan naar snufl.nl

Zou jij Snufl bezoeken? En zou je 15 euro over hebben voor de huur van een stellingkast?

17 comments:

  1. Wat een goed idee!
    Ik heb een zoon die in Amersfoort woont. Vanavond komt hij thuis, zal ik hem meteen vertellen over dit concept. Als student is het ook leuk om voordelig spullen te kunnen kopen ;-)

    Groetjes, VeggieMo (die ook hoopt dat dit op veel meer plaatsen komt want de kringloopwinkel is heel erg duur geworden)

    ReplyDelete
  2. Ja, bij ons schiet de kringloopwinkel ook regelmatig haar doel voorbij. Glaswerk is daar bijvoorbeeld vaak duurder dan bij de Action...

    ReplyDelete
  3. Het is een leuk idee. Op MP ben je afhankelijk van de foto's en de Kringloop is echt heel duur geworden...
    Ik zou er wel 15 euro voor over hebben.


    http://inenomdekas.wordpress.com/2013/05/07/dement

    ReplyDelete
  4. Ik vind het een leuk idee, kende het wel van een creatieve winkel die lang geleden in Haarlem zat.
    Daar kon je je zelf gemaakte spulletjes te koop aanbieden.
    Een klein percentage ging dan naar de winkelhoudster.

    Ik vind dat een betere methode dan een vast bedrag betalen voor een paar planken.
    Je moet op die drie planken aardig wat rommel stouwen (en verkopen) om die 15 euro eruit te halen.

    ReplyDelete
  5. Het blijft altijd opletten bij de kringloop.
    Soms wordt er geprijst door mensen die geen idee hebben wat iets in de winkel kost
    By onze kringloop vragen ze 75 cent per glas.
    Hier bij de Marskramer koop je die glazen 6 voor 2,50.
    Ze mogen blij zijn als ze glazen voor een kwartje kwijt raken.

    ReplyDelete
  6. Wat een ontzettend leuk concept. Als zo'n winkeltje hier zou zijn, zou ik meteen een stelling huren. Nu ga ik 1x per jaar een weekend op de rommelmarkt staan, kost me 22,50 voor een kraam (deel die met mijn zus) en dan heb ik een gemiddelde winst van 100 euro. Maar dan ben je dus wel een heel weekend kwijt, ook al is het altijd wel heel gezellig. En ik heb er een hekel aan als mensen afdingen, hier heb je daar geen last van...

    ReplyDelete
  7. Dat is echt niet leuk meer! Het leuke van kringlopen is juist dat je dingen goedkoper kunt krijgen dan in 'gewone' winkels!

    ReplyDelete
  8. Dat is een goede vergelijking voor de kosten Sjouke. Dan vind ik 15 euro toch nog niet zo veel gevraagd. Vooral omdat je alleen de inrichting zelf hoeft te doen, en niet de verkoop.

    ReplyDelete
  9. Ik vind 15 euro per week best veel. Als je dan niet snel alles verkoopt ben je voor een paar weken het geld kwijt. Je moet dan wel echt spullen hebben die echt de moeite waard zijn.
    Het is wel weer handig dat je niet zelf alles op de foto en op marktplaats hoeft te zetten.

    ReplyDelete
  10. Wat een geweldig idee en slim om dit te introduceren in NL. Dit kennen wij helemaal nog niet! Voor zover ik weet dan :).
    Jammer dat dit niet bij ons om de hoek is want vind het een super concept en voor het geld hoef je het niet te laten. Zeker niet als je leest wat Sjoukje ( http://nietdromenmaardoen.blogspot.nl/) in haar comment schreef dat je voor een kraam al €22.50 betaald en er de héle dag mee bezig bent.

    Super leuk artikel!

    ReplyDelete
  11. Leuk idee! Ik ben op zoek naar woonruimte in de buurt van Amersfoort, en als ik die heb gevonden, ga ik er vast een keer kijken!

    ReplyDelete
  12. ook op de rommelmarkt kan het anders lopen
    ik betaalde 10 euro en verkocht voor 7 euro.

    In de kringloop komen per week minder mensen dan op de gemiddelde rommelmarkt in één dag.

    ReplyDelete
  13. Ik hoop dat het snel op meer plaatsen in Nederland komt!

    ReplyDelete
  14. Wat een goed idee ! Als hier zo'n winkeltje was, zou ik een direct een stellingkast huren.

    ReplyDelete
  15. Wat leuk dat SNUFL genoemd wordt bij huisvlijt.com! En nog leuker om commentaar te lezen van jullie allemaal!

    Het is inderdaad een nieuw concept in Nederland, en het concept is al verspreid naar o.a. Beverwijk (=de Kloostermarkt).

    De huurders zijn reuze enthousiast en maken in het algemeen een leuke winst. Ook voor de gewone snuffelaars is de keuze enorm, omdat elke stelling is van iemand anders, dus de variëteit is groot.

    Erg recent heb ik nu ook artikelen op Marktplaats gezet. De prijzen lijken hoog, omdat ik tot nu toe heb geconcentreerd op duurdere artikelen (bijvoorbeeld antiek, handgesneden houtsnijwerk, verzamelobjecten, enz). Mijn bedoeling is om meer 'gewone' artikelen daar ook neer te zetten.

    Volg ons ook op Facebook (en wordt graag ook ons vriend!): Snufl.Amersfoort

    Tot ziens bij SNUFL!

    Tia

    ReplyDelete
  16. wat een goed idee zeg! Ik heb mijn spulletjes in de opbergrekken liggen maar op jouw manier kom ik er gewoon vanaf!

    ReplyDelete