Friday, December 6, 2013

Vintage thuis: wil ik!

Kringlopen
Het is lang geleden dat ik het had. Dat gevoel als je een boek leest: 'Ik wil het hébben!

Maar tijdens het lezen van het boek Vintage thuis had ik het! Het is alleen al een prachtig kijkboek, met allemaal mooie plaatjes van vintage spulletjes, sfeerbeelden en vintage interieurs. Daarnaast staat het vol tips hoe je je kringloopvondsten kunt opknappen of een nieuwe leven kunt geven.

Ik wil het écht niet terug brengen naar de bibliotheek!


Vintage Thuis: de betere versie van Kringloopgeluk

Ik vind Vintage Thuis net de Engelse versie van Ingrid van Willemswaard boek Kringloopgeluk. Maar ik kan er niks aan doen: ik vind Vintage Thuis veel leuker. Het is veel uitgebreider, er staat meer tekst in en het biedt gewoonweg meer.

Wie schreef Vintage Thuis? 

Vintage Thuis werd geschreven door Tif Fussel van het blog Dottie Angel, en Rachelle Blondel van Ted and Agnes. Allebei zijn ze dol op alles wat tweedehands en vintage is.

Vintage Thuis: een doeboek

En allebei zijn ze ook heel handig. Tif Fussell heeft haar naaimachine zelfs een naam gegeven: 'Miss Ethel'! Net als Kringloopgeluk is Vintage Thuis ook een doeboek. Tif en Rachelle geven praktische aanwijzingen hoe je bijvoorbeeld lapjes stof kunt verwerken tot een gordijn of kussen.

Ook leggen ze bijvoorbeeld uit hoe je een stoel helemaal kunt beplakken met vintage stofjes.

Andere onderwerpen zijn:
  • Een schortje maken
  • Vaantjesslinger
  • Gehaakte allestas
  • Gepimpte kledinghangers
  • Koffers gebruiken als planken
  • Kunstbloemen
  • Vintage tegelstickers
  • Tweedehands servies

Conclusie

Vintage Thuis is een boek dat mij hebberig maakte! Ik wilde het boek hébben! Bovendien voel ik een onweerstaanbare drang om te gaan kringlopen!!!

Het enige nadeel aan Vintage Thuis is dat ik de meeste dingen niet kan maken, omdat ik niet handig ben. Zo gauw er een naaimachine aan te pas komt, haak ik af. Maar het geeft wel aan hoe leuk het boek is, dat ik ondanks de hoge doe-het-zelf lat ik het toch dolgraag wil hebben.

Vintage thuis: praktische informatie

Vintage thuis is voor 19,95 te koop bij bol.com. Ik heb begrepen dat Kringloopgeluk is uitverkocht. In dat geval is dit dus een prima alternatief!

1 comment:

  1. Ik dacht toch echt dat ik jou al lang volgde tsssss, dat doe ik nu met bloglovin.
    Kringloopgeluk heb ik in m'n bezit, gewoon wel een leuk boekje. Vintage Thuis staat op mijn kerst verlanglijstje en ik ga wel zorgen dat ik dat ook krijg hahaha. Heel andere sfeer in dat boek. En natuurlijk kan jij overweg met de naaimachine, gewoon gaan zitten en DOEN (en je staat vast versteld van jezelf)

    ReplyDelete